fredag 30. oktober 2015

ArnieSays

Arnie, grunnleggeren bak ArnieSays, har lang erfaring innenfor bransjen og er en ringrev i norsk og nordisk moteindustri. ArnieSays er et norsk merke som fokuserer på deilige basisplagg i god kvalitet til fine priser. Vi har intervjuet Arnie om hans suksess.


Fortell litt om deg og din bakgrunn.

Jeg startet Tatler i Bogstadveien i 1988. Da var jeg bare 23 år, men jeg hadde allerede jobbet noen år for Polo Ralph Lauren i Scandinavia på lageret deres i Oslo. 
Den ene butikken ledet til den andre, og i løpet av 90-tallet hadde jeg tre Tatler-butikker, to Donna Karan DKNY butikker, to Levi's butikker og en Paragon-forretning. 
Samtidig begynte jeg å jobbe med produksjon og distribusjon. Etter noen år ble jeg kontaktet av Johan Lindeberg som ønsket at jeg skulle bygge opp Norge for ham. 

Deretter fikk jeg ansvaret for Tyskland, Østerrike, England og Italia før jeg til slutt ble tilbudt jobben som global sjef for hele selskapet. Den jobben gjorde meg godt posisjonert for å senere lansere ArnieSays. Alt jeg trengte av kontakter for å lansere, opparbeidet jeg meg i denne perioden. 

Fortell historien bak merket ArnieSays.

ArnieSays er navnet som ble valgt av Anna Lønnerstedt. Hun var produksjonssjef på 
J Lindeberg og hun hjalp meg med både navnevalg og oppstarten. Det første kontoret lå i Gamla Stan i Stockholm. Det var der jeg hadde mitt kontaktnettverk og det fungerte best i oppstarten med kontor i Stockholm. I løpet av noen år flyttet vi gradvis over til Oslo og nå gjøres alt fra Majorstua under kyndig ledelse av norske Linn Larssen som er utdannet modellør og designer fra Esmod. 


Er det mange som står bak merket?

Vi er en liten håndfull som gjør alt fra design og sourcing til produksjonsoppfølging og daglig drift. 

Hva inspirerer deg når du lager en ny kolleksjon?

I motsetning til andre jobber vi ikke ut ifra en inspirasjon. Designprosessen styres av vårt ønske om å tilby gode produkter til en bedre pris og i en høyere kvalitet enn alle andre. 
Med dette som ledestjerne vil Linn kontinuerlig introdusere nye kvaliteter og modeller for å oppdatere inntrykket. 
Hun har selvsagt mange kilder som inspirerer henne, men vi lar ikke disse prege kolleksjonen for sterkt. 
I perioder vil Linn og jeg bestemme ukentlig hva vi går videre med og hvilke styles vi kansellerer. Dette er vår designprosess. De styles som har passert nåløyet gjennom hele prosessen, blir tilslutt neste sesongs kolleksjon. 

Hvorfor tror du at ArnieSays har blitt et av de nye trendmerkene i Norge?

Vi tilbyr veldig mye. Alt vi gjør er veldig skikkelig. Det er gode kvaliteter med et passe avstemt trendnivå. Det gjør oss tilstrekkelig annerledes og i dag hvor mye er så likt, er det attraktivt å skille seg ut. 
Ingen er til forveksling lik oss og det er en styrke for oss. 

Hvem er den typiske ArnieSays kunden?

Det bruker jeg mye tid på å studere. Vår kunde er nok som folk flest - det er en kunde som setter pris på ordentlige produkter i gode kvaliteter til en attraktiv pris. 

Hvor er ArnieSays om 5 år?

Vi skal love å jobbe beinhardt med å drive fram gode produkter og vi vil utvikle kolleksjonen slik at vi etterhvert tilbyr bredde innenfor flere kategorier. 
Vi skal ikke skuffe kundene våre og vi vil derfor være et sentralt merke i vår nisje Norge om 5 år. 

Frøken Pedersen takker for et hyggelig intervju, og vi gleder oss til å følge ArnieSays videre!

Du finner ArnieSays i vår nettbutikk; Frøken Pedersen Nettbutikk









2 kommentarer:

  1. lån! lån!! lån!!!
    Er du på udkig efter et velrenommeret og akkrediteret privatlånsselskab, der giver lån til livstidsmulighed. Vi tilbyder alle typer lån på en meget hurtig og nem måde, personlige lån, billån, realkreditlån, studielån, virksomhedslån, investeringslån, gældskonsolidering og meget mere. Er du blevet afvist af banker og andre finansielle institutioner? Har du brug for et konsolideringslån eller et pant? Se ikke mere som om vi er her for at gøre alle dine økonomiske problemer til en fortid. Vi udlåner midler til enkeltpersoner og virksomheder, som har brug for økonomisk bistand med en sats på 2%. Ingen socialsikringsnummer kræves og ingen kreditcheck kræves, 100% garanteret. Jeg vil bruge dette medium til at informere dig om, at vi leverer pålidelig og støttende assistance, og vi vil med glæde tilbyde dig et lån.
    Send os så en mail til: (amandaafredoloan42@gmail.com) for at ansøge om lån

    SvarSlett
  2. Do you need Personal Loan?
    Business Cash Loan?
    Unsecured Loan
    Fast and Simple Loan?
    Quick Application Process?
    Approvals within 24-72 Hours?
    No Hidden Fees Loan?
    Funding in less than 1 Week?
    Get unsecured working capital?
    Email us:urgentloan22@gmail.com
    Application Form:
    =================
    Full Name:................
    Loan Amount Needed:.
    Purpose of loan:.......
    Loan Duration:..
    Gender:.............
    Marital status:....
    Location:..........
    Home Address:..
    City:............
    Country:......
    Phone:..........
    Mobile / Cell:....
    Occupation:......
    Monthly Income:....
    Email us (urgentloan22@gmail.com)

    SvarSlett